Europejski Plan Rozwoju Szkoły
Europejski Plan Rozwoju Szkoły Podstawowej nr 3 z
Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w latach 2017-2018
Europejski Plan Rozwoju Szkoły został
opracowany w celu:
- określenia obszarów szkoły wymagających poprawy,
- usystematyzowania działań podejmowanych dla
dalszego rozwoju i modernizacji szkoły,
- podniesienia jakości kształcenia i europejskiego wymiaru szkoły.
Obszary wymagające poprawy:
1.Organizacja nauczania i uczenia się:
-angażowanie uczniów i włączenie ich do aktywności
na forum klasy/szkoły
-tworzenie atmosfery sprzyjającej uczeniu się
2.Umiejętności i kwalifikacje nauczycieli
-podnoszenie umiejętności nauczycieli w zakresie
ich kompetencji językowych, kulturowych, TIK
- interdyscyplinarne przekazywanie wiedzy
3.Umożliwienie uczniom zdobywania wiedzy o Europie
-zrozumienie międzykulturowe: uczenie tolerancji
wobec innych kultur
4.poprawa wizerunku szkoły w środowisku lokalnym
Szczegółowe założenia Europejskiego Planu Rozwoju
Szkoły
W celu poprawy poziomu jakości pracy szkoły oraz
współpracy międzynarodowej zaplanowano podjęcie konkretnych działań w Szkole
Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w latach 2017-2018.
1. W zakresie organizacji nauczania i uczenia się:
a) rozwój zdolności i zainteresowań uczniów
-udział
uczniów w konkursach
-rozwój kompetencji językowych – stosowanie języka
angielskiego również poza lekcjami języka angielskiego
-udział w projektach bezpośrednio związanych z
rozwojem ucznia, w tym w projektach międzynarodowych.
-rozwijanie umiejętności i kompetencji, w
transwersalnych (językowych i informatycznych) uczniów
-pobudzanie uczniów do samodzielności poprzez
upowszechnianie stosowania metody projektów i prezentacje uzyskanych efektów
b)udział nauczycieli w zagranicznych szkoleniach,
poszukiwanie nowych form i metod pracy, wymiana doświadczeń, poszukiwanie
koncepcji nauki skupionej na uczniu
c)udział w projektach interdyscyplinarnych,
łączących wiele umiejętności
2. W zakresie umiejętności i kwalifikacji
nauczycieli:
2. W zakresie umiejętności i kwalifikacji
nauczycieli:
a) podniesienie kompetencji zawodowych kadry
pedagogicznej pracowników szkoły
-podnoszenie umiejętności posługiwania się
językiem angielskim
-szkolenia wewnętrzne w szkole – wykorzystanie
narzędzi TIK
-integracja technologii w klasie: powszechne
wykorzystywanie narzędzi TIK
b)włączanie się nauczycieli i pracowników szkoły
do realizacji projektów e-Twinning związanych z realizacją podstawy programowej
szkoły podstawowej
c) doskonalenie zawodowe nauczycieli:
-organizowanie lekcji otwartych w szkole w celu
rozpowszechniania innowacyjnych metod pracy
-wymiana doświadczeń zawodowych i dobrych praktyk
z nauczycielami europejskimi w zakresie innowacyjnych metod nauczania
poprzez udział w projektach międzynarodowych
d) wdrożenie zdobytej wiedzy do planu pracy szkoły
i programów nauczania
3.Europejski wymiar Szkoły Podstawowej nr 3 z
Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku:
a) przygotowanie uczniów do roli obywateli
wielokulturowej i wielojęzycznej Europy poprzez ukazywanie różnorodności Europy
b) budowanie postawy tolerancji wobec wszystkich
ludzi
4.W zakresie poprawy wizerunku szkoły w środowisku
lokalnym:
a) informowanie społeczności lokalnej o
działaniach szkoły w zakresie realizowanych projektów e-Twinning, Erasmus+
b) utrwalenie w środowisku lokalnym obrazu szkoły
jako rozwijającej się dynamicznie instytucji oświatowej.
Komentarze
Prześlij komentarz