Europejski Plan Rozwoju Szkoły

Europejski Plan Rozwoju Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w latach 2017-2018

Europejski Plan Rozwoju Szkoły został opracowany  w celu:
- określenia obszarów szkoły wymagających poprawy,
- usystematyzowania działań podejmowanych dla dalszego rozwoju i modernizacji szkoły,
- podniesienia jakości kształcenia i  europejskiego wymiaru szkoły.

Obszary wymagające poprawy:
1.Organizacja nauczania i uczenia się:
-angażowanie uczniów i włączenie ich do aktywności na forum klasy/szkoły
-tworzenie atmosfery sprzyjającej uczeniu się
2.Umiejętności i kwalifikacje nauczycieli
-podnoszenie umiejętności nauczycieli w zakresie ich kompetencji językowych, kulturowych, TIK
- interdyscyplinarne przekazywanie wiedzy
3.Umożliwienie uczniom zdobywania wiedzy o Europie
-zrozumienie międzykulturowe: uczenie tolerancji wobec innych kultur
4.poprawa wizerunku szkoły w środowisku lokalnym

Szczegółowe założenia Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły

W celu poprawy poziomu jakości pracy szkoły oraz współpracy międzynarodowej zaplanowano podjęcie konkretnych działań w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku w latach 2017-2018.

1. W zakresie organizacji nauczania i uczenia się:

a) rozwój zdolności i zainteresowań uczniów
-udział  uczniów w konkursach
-rozwój kompetencji językowych – stosowanie języka angielskiego również poza lekcjami języka angielskiego
-udział w projektach bezpośrednio związanych z rozwojem ucznia, w tym w projektach międzynarodowych.
-rozwijanie umiejętności i kompetencji, w transwersalnych (językowych i informatycznych) uczniów
-pobudzanie uczniów do samodzielności poprzez upowszechnianie stosowania metody projektów i prezentacje uzyskanych efektów
b)udział nauczycieli w zagranicznych szkoleniach, poszukiwanie nowych form i metod pracy, wymiana doświadczeń, poszukiwanie koncepcji nauki skupionej na uczniu
c)udział w projektach interdyscyplinarnych, łączących wiele umiejętności

2. W zakresie umiejętności i kwalifikacji nauczycieli:
2. W zakresie umiejętności i kwalifikacji nauczycieli:

a) podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej pracowników szkoły
-podnoszenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim
-szkolenia wewnętrzne w szkole – wykorzystanie narzędzi TIK
-integracja technologii w klasie: powszechne wykorzystywanie narzędzi TIK
b)włączanie się nauczycieli i pracowników szkoły do realizacji projektów e-Twinning związanych z realizacją podstawy programowej szkoły podstawowej
c) doskonalenie zawodowe nauczycieli:
-organizowanie lekcji otwartych w szkole w celu rozpowszechniania innowacyjnych metod pracy
-wymiana doświadczeń zawodowych i dobrych praktyk z nauczycielami europejskimi w zakresie innowacyjnych metod nauczania poprzez  udział w projektach międzynarodowych
d) wdrożenie zdobytej wiedzy do planu pracy szkoły i programów nauczania

3.Europejski wymiar Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Lubsku:

a) przygotowanie uczniów do roli obywateli wielokulturowej i wielojęzycznej Europy poprzez ukazywanie różnorodności Europy
b) budowanie postawy tolerancji wobec wszystkich ludzi

4.W zakresie poprawy wizerunku szkoły w środowisku lokalnym:

a) informowanie społeczności lokalnej o działaniach szkoły w zakresie realizowanych projektów  e-Twinning, Erasmus+

b) utrwalenie w środowisku lokalnym obrazu szkoły jako rozwijającej się dynamicznie instytucji oświatowej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Europejski Dzień Języków Obcych