Informacja o projekcie
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowa Agencja
Programu Erasmus+ zatwierdziła
do realizacji wniosek złożony przez Szkołę Podstawową nr 3 z Oddziałami
Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Lubsku w ramach Akcji
Mobilność kadry edukacji szkolnej w sektorze Edukacja Szkolna w roku
2017.
Tytuł:
Poprawa umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz TIK + europejski
wymiar w SP3 w Lubsku. Enhanced English and ICT Skills + European
Dimension in SP3 Lubsko
Realizacja: 01.06.2017 - 30.06.2018
Celem
projektu "Poprawa umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz TIK +
europejski wymiar w SP3 w Lubsku"
jest podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej w zakresie
TIK, przełamywanie barier kulturowych oraz rozwijanie umiejętności
porozumiewania się w języku angielskim. Pragniemy rozwijać umiejętności
podstawowe uczniów poprzez stosowanie
pracy projektowej z zastosowaniem narzędzi TIK oraz przygotować ich do życia w
wielokulturowej Europie.
Nauczyciel biblioteki weźmie
udział w szkoleniu językowym w Anglii, a nauczyciel języka angielskiego wzmocni swoje kompetencje językowe i rozwinie
umiejętności stosowania narzędzi TIK na kursie w Walii. Poznane metody stosowania technologii
informatycznej zostaną wykorzystane na zajęciach języka angielskiego, a poprzez
szkolenia w placówce, będą stosowane na innych przedmiotach. Poprzez innowację pedagogiczną "Nauka
języka angielskiego za pomocą projektów e-Twinning i z zastosowaniem TIK"
szkoła podniesie jakość swojej pracy. Projekt
ten zmotywuje pozostałych nauczycieli do nauki języków obcych i
uczestniczenia w projektach międzynarodowych.
Projekt zakłada działania
dla uczniów (dzień kultury angielskiej, walijskiej, Dzień Tolerancji,
Europejski Dzień Języków Obcych, lekcje metodą projektów i z zastosowaniem TIK
na różnych przedmiotach) oraz
nauczycieli (szkolenie, lekcje otwarte, tworzenie bazy scenariuszy). Materiały
wypracowane w trakcie projektu stworzą Europejskie Portfolio SP3, które będzie
zaprezentowane na podsumowanie projektu.
Realizacja projektu opiera
się na następujących metodach: praca projektowa, praktyczne działanie,
nauczanie interdyscyplinarne, wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Zastosowana metodologia polegająca na stałym mierzeniu stopnia realizacji
postępów projektu za pomocą opracowanych wskaźników ilościowych i jakościowych
pozwoli na realizację celów projektu.
Długofalowe korzyści
wynikające z realizacji projektu dla nauczyciela języka angielskiego to
wprowadzenie stałych zmian w programie nauczania języka angielskiego. W
odniesieniu do nauczyciela biorącego udział w szkoleniu językowym korzyścią
będzie podniesienie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim
oraz możliwość udziału w kolejnych szkoleniach i projektach międzynarodowych.
Efektem projektu będzie
również poznawanie kultur europejskich oraz postawa tolerancji. Wzrośnie
motywacja i aktywność nauczycieli, powstaną nowe projekty na rzecz wymiany
dobrych praktyk. Działania te przyczynią się poprawy jakości pracy oraz
promocji szkoły i programów europejskich w środowisku lokalnym. Doświadczenia
związane z realizacją projektu zostaną wykorzystane w pracy nad planem rozwoju
szkoły.
Komentarze
Prześlij komentarz